Thursday, October 11, 2007

Blázen nebo jasnovidec?

Víte, historie se prý, a já tomu věřim, pořád opakuje. Vlastně putuje ve spirále abych byl přesnější. A v historii byli lidé, kteří vždycky vystoupili proti veřejnému mínění, s vlastní teorií a byli za to vysmívání, trestáni, vražděni. Galileo, Darwin... bylo jich spousta vždy se stejným scénářem. Inteligentní člověk si uvědomil co se kolem něj děje, ale ve chvíli kdy vypustil svou myšlenku volně do oběhu stalo se, že byl okolím rozdupán.
Proto mě napadá, že se vlastně něco takového může dít i teď, vždyť už se to stalo tolikrát a historie se opakuje. Jeden z profesorů na mé škole má totiž velice zvláštní názory na běh světa, často by si tak jeden mohl myslet, že je až paranoidní nebo blázen. Právě v ten moment kdy mě to napadlo mi došlo, že já sem možná teď tím církevním hodnostářem co odsuzuje kacíře za ja jeho kacířské myšlenky. Všechno to spustila interaktvní tabule: Parádní pomůcka pro výuku kdy po propojení s počítačem lze interaktivní tabuli využívat o několik úrovní výš než tabuli normální.
Když sme se pana učitele zeptali proč jí nechce používat, řekl že svět se řítí do záhuby, strácíme vzájemný kontakt, zachvíli budeme jen z jeho notebooku stahovat učivo do svého notebooku takže ani nebudeme muset nikam chodit a osobní přístup se uplně vytratí.
"Už se to děje, já to v plný parádě nezažiju, ale vás je mi líto" řekl a já zapochyboval. Ano sice se technika posouvá a k nějakému nahrazení osobního kontaktu dochází, ale že by to opravdu mělo zajít až takhle daleko? Takhle myšlenka my ležela v hlavě jako těžký kámen až do dnešního dne.
Kdy nám výpočetkář oznámil, jak je interaktvní tabule parádní věc, že na ní pustí prezentaci a na ní látku vysvětlí a žáci si jí pak "MŮŽOU STÁHNOUT TAKŽE NEMUSEJ NIC PSÁT"!!! HA to mě dostalo, vždyť to je to o čem byla řeč...
Taky sme se bavili o tom jak postupně dochází k totální kontrole lidstva - biometrické pasy, bezpečnostní navádění na kradená auta... Jeho názor se sestával z toho, že čipy co se v současné době dávají psům, aby se v případě ztráty, dali rychle najít a identifikovat je jen jakým si experimentem a zanedlouho bude masivní kampaň na to aby si čipy nasadili do kůže i lidé "nechaj támhle někde umřít pár lidí a pak daj ve správach obrouvskou kampaň, kde budou říkat že kdyby ty čipy měli tak by se nic nestalo." myslí si náš učitel. Tuhle myšlenku sem si musel zapamatovat. Jestli se to opravdu stane, nikdy pod čip nepudu.
V souvisloti s tímhle sem si ještě vzpoměl na jeden díl kriminálky las vegas, jeden z prá seriálu který mě baví. Vim že nejde ani tak o kriminálku v pravym myslu slova a de spíš o sci-fi z velice blízké budoucnosti. V díle o kterém mluvim našli v mrtvý holce někde v klubu microchip, když ho prohlídli zjistili že sou na něm všechny její osobní informace a kreditka. Takže nemusí nosit do klubu peněženku ani kabelku jen si nechá "přečíst" chip a de. V tu chvíli mě napadlo jestli naše bledá budoucnost není blíž než to vypadá.
Vzpomeňte si jaké sci-fi byl třeba startrek - mluvítko zabudované v obleku? no problem, videokonverzace - uplně normal
budoucnost je teď!

No comments: